© Visual Boost – et konsept i regi av Limedrop og Meg Travel Consulting
Halne Fjellstugu mitt på Hardangervidda er det optimale stedet for å «logge av». Vi kan garantere avkobling og en stressfri sone. Den klare friske fjelluften og duften av natur er helt vidundelig å ta inn.
Ikke kjør forbi om dere er på biltur over vidda! Stopp for et godt måltid, en liten vandretur eller en hyggelig prat med vertskapet. Kafeen er åpen 13-18 hver dag og har du ikke smakt fjellburgeren? Ja, da er det på tide!
Atmosfæren er raus og varm og det gjenspeiler seg også blant gjestene. På Halne blir du kjent med mennesker på et blunk!
Oppdraget vårt
Vårt arbeid sammen med Halne Fjellstugu var å utarbeide en ny profil og webside. I tillegg var det et sterkt ønske og behov for å tydeliggjøre merkevaren Halne Fjellstugu. Hvem er de egentlig og hvem vil de være? Fremdeles er Halne et sted for fysiske aktiviteter som jakt, kiting, fisking, ski og vandring, men også et sted for bare å være. Badstuen ved Halnefjorden er super populær og arrangement som «Yoga, fire & ice» sammen med bla. Vinternatt på Ustaoset er blitt en stor suksess.
Halne Fjellstugu har også blitt en plass for arrangement og festivaler og til høsten arrangeres halvvegsfestivalen for første gang. Kommer du forresten?
Teamet vårt denne gang besto av Visual Boost, samt Agnete Kongevold i Ekte kommunikasjon. Agnete skulle skulle ta vårt arbeid videre ut i kommunikasjonen på sosiale medier og det har vært avgjørende for kunde. For oss også! Å se at vårt arbeid blir formidlet og nå ut til kunde gjennom en planlagt kommunikasjon strategi har gjort dette prosjektet komplett.
Profil og ny logo ble utarbeidet av Limedrop, mens identitet og forretningsutvikling ble levert av Monica Elin Mohr Gjesdahl.
Denne gangen hadde vi ikke fotograf med oss inn i arbeidet. Halne Fjellstugu hadde mange foto som de ønsket å benytte på websiden. I ettertid har de hatt inne en fotograf for å ta bilder til sosiale medier.
Vi blir kjent med kunden
Vi dro til Halne Fjellstugu i oktober 2022. Stedet var akkurat stengt for sesongen og nå var det dags for å brette opp armene for å jobbe med profil, merkevare, webside og kommunikasjon.
Vinteren hadde allerede banket på døren og det var kommet et hvitt melisdryss med snø over vidda.
Midt på vidda fant vi Halne Fjellstugu. Det var lunt og godt å komme inn og firbente gordon setter Luna var også hjertelig velkommen med på arbeidsøkten.
Visste du forresten av Halne betyr halvvegs? – den ligger midt mellom øst og vest
Arbeid pågår
Etter samling og arbeidsmøte i kafeen sammen med Geirmund og Marianne kjørte vi tilbake til Bergen for å starte prosessen.
Heidi og Therese laget ny logo som omfavnet det nye uttrykket til Halne. Logoen representerer fjell, vidde, det som er ekte. Fargene i profilen gjenspeiler livet på vidda, fargene i naturen, det grønne og det åpne, lyngen og det rike dyrelivet.
Deretter gjorde vi same prosedure as always – Therese startet med å legge planer for webdesignet og Monica begynte å skrive tekster.
Websiden tar form
Vi anbefalte Halne Fjellstugu å få på plass en profil før de startet arbeidet med webside. Det er helt nødvendig å vite hvem du er, bestemme fargevalg og skrifttype og ha en logo i forkant av oppsett av webside. Halne tvilte ikke på dette og sa igrunnen JA til alt vi anbefalte. Dette gjorde at vi kom i mål med dette prosjektet på en god og helhetlig måte.
Halne hadde mye tekst fra før. Arbeidet ble her å velge bort en del, skrive om, samt å lage noe nytt. Vi gjorde overskriftene personlige og velkommen ble f.eks. til KOM, overnatting ble til SOV etc. Ta gjerne en titt å se om du liker det. Webdesign starter alltid på «skrætsj» og det ble oversiktlig og delikat synes vi.
Bestillingen til websiden var å lage en historiefortelling om Halne Fjellstugu som var ekte samtidig som den ble mer moderne. Her skulle det også enkelt kunne bestilles rom og bestille aktiviteter og pakker.
Takk for oppdraget!
Dette er første gang vi jobber så helhetlig sammen med en kunde. Å få på plass innhold og en kommunikasjonsstrategi parallelt med å bygge en webside og å lage en profil har gjort at sluttproduktet ut til kunde har blitt helhetlig og tydelig. Lett å forstå, lett å la seg friste og lett å bestille.
Vi er glade for at Halne Fjellstugu valgte oss som samarbeidspartnere og vi fortsetter denne reisen en stund til sammen.
Geirmund Tormodsgard og Ingar Dalen, som er eiere av denne vakre plassen står på 24/7 i sesongen for å kunne levere topp kvalitet til sine kunder. De jobber kontinuerlig med å videreutvikle opplevelser både innenfor overnatting, mat, aktiviteter og arrangement. Halnefjordhytta er et eksempel på nettopp dette. Den ligger vakkert og stille til på den andre siden av Halnefjorden. Dette er vår favorittplass.
Ellers har selvsagt hele Halne Fjellstugu en spesiell plass i vårt❤️