BUER RESTAURANT

– Gourmet ved Buarbreen

Buer restaurant et et sted man skulle ønske fantes i alle dalfører over hele landet, skrev DN i sin restaurantanmeldelse i sommer og vi kan ikke si oss mer enig.

Buer i Odda er verdt en omvei og har allerede på to måneder blitt en matdestinasjon.

På kjøkkenet står selveste Erlend Stueland, kokken fra Odda som nå er flyttet hjem igjen etter å ha vært med på Michelin eventyret på BARE restaurant i Bergen. Med seg har han dyktige Hans Almeland Seim fra Voss. Sammen regjerer de på Buer og serverer Norge på hvert eneste fat.

Oppdraget vårt

Da vi ankom Buer første gang i starten av mai måned ble vi enormt imponert over satsingen og låven som snart skulle bli en restaurant. Det var hektisk aktivitet på gården og mye som skulle på plass før åpningen 1.juli.

Visual Boost har fått gleden av å jobbe med identitet og profil for Buer i forkant av arbeidet med å lage webside. Dette dannet et godt grunnlag som gjorde av vi hadde en felles opplevelse i bunn om hva Buer skulle være for hvem. Profil og logo ble utarbeidet av Limedrop, mens identitet og veivalg ble gjort sammen med Monica Elin Mohr Gjesdahl i 2469 Reiselivsutvikling.

Websiden er Visual Boost sin ordinære komplette leveranse og vi hadde den eminente fotografen, Øystein Haara, med oss på laget.

Vi blir kjent med kunden

Hele Visual Boost teamet ankom Buer og Odda en gråværsdag i starten på mai.

Været viste seg ikke fra sin beste side, men akk så vakkert det er her uansett vær og årstid.

Buer omfavnes av en slående vakker natur og ikke minst vakre dyr. Kyrne, av typen skotsk høylandsfe, ble dagens fotoobjekter og en viktig del av «bli kjent» prosessen. Omvisningen bak de solide treveggene som snart skulle bli en gourmet restaurant var mektig. Vi var stumme av beundring over design og kvaliteter.

Arbeid pågår

Etter samling og arbeidsmøte rundt kjøkkenbordet til Bjørn og Elisabeth reiste vi tilbake til Bergen for å starte prosessen.

Øystein og Heidi dro tilbake en godværsdag i juni for å ta bilder av restauranten som nå nesten var ferdig. Therese startet med å legge planer for webdesignet og Monica gikk inn i skribent boblen.

Websiden tar form

I dette oppdraget har vi for første gang vært med på å påvirke profil og merkevare i forkant av arbeide med webside. Vi har fått anledning til å følge en bedrift i forkant av oppstart og dette har vært spesielt kjekt og spennende.

Dette har gjort at vi har hatt friere tøyler når det gjelder både webdesign og bilde uttrykk. Tekst og innhold har blitt laget fra «skrætsj». Oppdragsgiver har gitt oss tillit til å sikre historiefortellingen gjennom tekst, foto og design.

Målet har vært å lage en innbydende side som frister gjester til å besøke Buer, samtidig som den er informativ.

Takk for oppdraget!

Dette er første gang vi jobber sammen med en bedrift før den er åpnet.

Vi er takknemlige for at Buer valgte oss som samarbeidspartnere og reisen har vært spesielt personlig sammen med Elisabeth, Bjørn, barna og resten av familien. I tillegg har vi fått smake på de nydelige rettene som Erlend og Hans legger så mye kjærlighet og arbeid i. Vi vil for alltid være gode ambassadører!